Under andra kampanjdelen ville vi  synas där våra konkurrenter inte syntes på. Vi ville synas påväg till arbetet eller skolan, höras i lurarna och poppa upp när du klickade dig runt på olika hemsidor.  Resultatet blev en ökning på nästan 50% av intresseanmälningar till Familjehem Stockholms stad.
Reklam på SLs tåg och bussar
Under två veckors tid syntes vi på Stockholms tåg, tunnelbanor och bussar. 
SL har ca 1 miljon resande i veckan och i genomsnitt spenderar en resande 45 minuter per dag där.
Poddreklam
Under 4 veckors tid hördes vår poddreklam på 120 st olika poddar. Vi valde att göra reklam på poddar istället för radio då det är färre reklamsnuttar per avsnitt och man oftast lyssnar mer intensivt på sina poddar istället för radion som kan gå i bakgrunden när man gör något annat.
Displayannonsering 
Varaktighet: 4 veckor
Resultat: 2 miljoner
Plattformar: 100 olika hemsidor som framtagit för vår målgrupp
Back to Top